Tags

,

‘Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het meest saaie huismusje van het land?’ Je zou niet denken dat ik die vraag aan mezelf stel, kijkend in de spiegel met een lach op mijn gezicht. Ik ben een vrouw van 26, in de bloei van mijn leven en ik zit thuis voor mijn fijne buis. Waarom vind ik dat zo leuk?

Zodra je merkt dat de frequentie van het thuis zitten eigenlijk steeds hoger wordt en de mate van stappen (en drinken zonder mate) steeds minder wordt, ga je jezelf afvragen of je wel helemaal in orde bent. Hoor ik nu, op zaterdagavond, mezelf niet flink te buiten te gaan aan drank, sigaretten en misschien ook wel mannen als ik daar zin in heb?

Ik sta midden op de dansvloer, ogen en spotlights op me gericht in een rokerige ruimte, zweetdruppeltjes op m’n voorhoofd, zesde vodka-cola in m’n linkerhand, dertigste (?) sigaret in mijn rechterhand en dan……… Met kleren aan wakker worden, maar dan wel ónder de dekens in mijn eigen bed. Ik was toch gewoon even op m’n bed gaan zitten om uit te rusten toen ik thuis kwam? En where the hell zijn mijn schoenen? Liggen ze nog in de taxi? Of heb ik ze tijdens het lopen op blote voeten (want oh wat deden ze weer pijn!) aan een wildvreemde meegegeven?

Waar is die tijd gebleven?

Bah! Ik klink als een oud wijf. Maar ik ben niet oud, ik ben net 26. Kom op, ik doe nog genoeg hoor. Ben pas nog naar de Efteling geweest en een maand ervoor nog naar de bioscoop met mijn neefje…
Nou ja goed, misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik niet altijd achttien blijf.

En ik ben gelukkig niet de enige. Mensen uit mijn ‘tijd’ staan nu geloftes uit te wisselen in het gemeentehuis of liggen te puffen in een ziekenhuisbed. Dus hé, ik doe het nog goed, dat jong blijven! Ik ben trouwens niet de enige die het thuis zijn zo koestert, want menig vriendin is het helemaal met me eens. Wat is er leuker dan samen met de katten spelen thuis? Ik bedoel, ik weet wel iets leukers, maar ook dat gebeurt meestal binnenshuis…

Ik zit  op de bank, waterdruppels zijpelen uit mijn haren van het douchen, warme chocomel in m’n linkerhand, afstandsbediening in m’n rechterhand en dan…………
Met niks aan wakker worden, maar wel met m’n vriend in mijn heerlijk warme bed. En where the hell is mijn string? Ligt die nog op de grond? Of heb jij ‘m stiekem in de was gegooid, schat?

