Tags

, , , ,

‘Niet denken, maar doen’ is mijn motto tegenwoordig. Toch heb ik moeite mij daar aan te houden. Als voorbeeld: deze Soralabelle blog hapt al geruime tijd naar digitaal stof. Er komt niets uit mijn pen, terwijl ik zó graag wil schrijven. Al toen ik schrijven nog met een ‘f’ schreef, wist ik dat ik schrijfster zou worden. Deze blog aanmaken was na wat ervaring als webredacteur een logische stap. Maar waar ga ik over schrijven? Waarom zouden jullie mijn blog lezen? Of doe ik het alleen voor mezelf?

Quarterlife crisis

Mijn hoofd draait overuren. Ik denk te veel na, ik twijfel en twijfel nog eens en uiteindelijk doe ik niets. Behalve staren. Zal ik dan een blog maken over mindfullnes? Geen concentratie voor. Of over mijn voorkeur voor katten met een plat en zo lelijk mogelijk gezicht? Sorry Bailey (zie foto, ze is best knap voor een lelijkerd). Over mijn passie voor buikdansen en Arabische muziek? Yalla, yalla! Over mijn zwak voor foute, grote mannen? Niet over nadenken! I got a man… Over de quarterlife crisis waar ik in zit? Quarter wát?  Dat ik lief en onschuldig lijk, maar diep van binnen een wild child ben die het liefst haar armen vol laat tatoeëren, haar haren platinablond verft en achter op een motor gelukkig is? Hells Angels hier aanmelden. Of dat ik graag zoveel mogelijk boeken lees, maar ze bijna nooit uit lees? Dat ik graag drink, maar mijn glas nooit leeg drink? Dat ik graag eet, maar mijn bord nooit leeg eet? Naast crisis ook nog een dwangneurose. Dat ik ’s nachts in bed graag naar de Smurfen kijk en bij Ikea het liefst de ballenbak in spring? Ach, kindje toch! Dat ik precies weet wat goed voor mezelf is, maar altijd het tegenovergestelde doe? Geen verklaring voor, maar het levert wel hilarische verhalen op. Of zal ik schrijven over mode, haute couture? Maar haute couture is oh zo duur…

Gewoon doen

Genoeg dingen om over te schrijven dus en dat is precies mijn probleem. Ik kan niet kiezen. Voor het geval je niet weet wat een quarterlife crisis is, het is een benaming voor mensen die in een soort vervroegde midlife crisis zitten. Onze generatie twintig- en dertigers heeft last van keuzestress en ik blijk daar gevoelig voor te zijn. Dus, wat ga ik doen om mijn motto toch na te leven? Ik denk niet meer na, kies helemaal niets en blog over alles wat ik leuk vind. Geen blog over cupcakes bakken of natuurfotografie, maar gewoon een blog over alles wat een vrouw mogelijk interesseert. Ook al is het schaamteloos, jullie mogen het lezen. Hopelijk is het voor jou leerzaam, lachwekkend of ontroerend en levert het mij een stuk minder staarmomenten (en een uitgever van mijn boek) op!

Bailey

Bailey (mooi plat is niet lelijk)

Heb jij wel eens een crisisperiode gehad of last van keuzestress? Op de website van Boost Your Mood van coach Evelyn Prinsen kun je hier meer over lezen en begeleiding in krijgen.

